Ovaj način ishrane može biti efikasniji za mršavljenje od praćenja dijeta i ograničavanja kalorija

Ovaj način ishrane može biti efikasniji za mršavljenje od praćenja dijeta i ograničavanja kalorija

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Annals of Internal Medicine otkrilo je da povremeni post može biti korisniji za mršavljenje od praćenja različitih dijeta i svakodnevnog ograničavanja unosa hrane.

Tokom proteklih nekoliko godina, povremeni post postao je popularan obrazac prehrane za pomoć pri mršavljenju. Poznat i kao vremenski ograničena prehrana, postoji niz različitih metoda povremenog posta, uključujući samo jedenje u okviru određenog vremena u danu, kao što je metoda 16:8 (unos hrane tokom 8-satnog perioda, dok postite 16 sati svaki dan).

Postoje i druge metode koje zahtijevaju potpuni post ili samo unos minimalne količine kalorija nekoliko dana u sedmici, kao što je metoda 5:2 (jesti kao i obično 5 dana, postite 2 dana svake sedmice) i metoda 4:3 (jesti kao i obično 4 dana, postiti 3 dana svake sedmice).

Nova studija objavljena u časopisu Annals of Internal Medicine otkrila je da povremeni post u odnosu 4:3 može rezultirati umjereno većim gubitkom težine tokom 12 mjeseci u usporedbi s dnevnim ograničenjem kalorija.

Za ovu studiju istraživači s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Coloradu angažovali su 165 odraslih osoba s prekomjernom težinom. Učesnicima studije nasumično je dodijeljeno da slijede 4:3 povremeni post ili dnevnu dijetu s ograničenjem kalorija tokom 12 mjeseci.

Učesnici u grupama s povremenim postom u odnosu 4:3 zamoljeni su da ograniče unos kalorija za 80 posto svojih tipičnih dnevnih potreba tokom tri neuzastopna dana svake sedmice, te da jedu normalno preostala 4 dana s naglaskom na zdravu prehranu.

Onima koji su bili na dnevnoj dijeti s ograničenjem kalorija dodijeljen je dnevni cilj kalorija koji bi smanjio njihovu potrošnju kalorija za 34,3 posto.

Svi su učesnici dobili besplatno članstvo u teretani, grupnu podršku u ponašanju i informacije o brojanju kalorija i ciljanju prehrambenih makronutrijenata. Takođe su ih podsticali da vježbaju najmanje 300 minuta sedmično.

Od prvobitnih 165 učesnika, 125 je uspješno završilo studiju. U zaključku studije, istraživači su otkrili da su učesnici u skupini s povremenim postom 4:3 izgubili u prosjeku 7,6 posto svoje tjelesne težine tokom razdoblja od 12 mjeseci, u poređenju s onima u grupi s ograničenim unosom kalorija koji su izgubili 5 posto.

Više od polovice (58 posto) onih u skupini s povremenim postom izgubilo je najmanje 5 posto svoje tjelesne težine tokom 12 mjeseci, u usporedbi s 47 posto u skupini s ograničenim unosom kalorija.

Osim toga, istraživači su otkrili da su učedsnici u skupini s povremenim postom imali ohrabrujuće promjene u kardiometaboličkim ishodima. To uključuje sistolički krvni pritisak, razine ukupnog holesterola i holesterola lipoproteina niske gustoće (LDL), trigliceride i razine glukoze natašte.

Festival „Biser Jadrana“ 2026. raspisao konkurs za najbolju kompoziciju u kategoriji pop, zabavne i mediteranske muzike

Objavljen prvi trejler za „Kuću zmaja 3“: Izdaje i velika bitka 

Budvanske poklade održane po planu uprkos jakoj kiši

Oni u skupini s ograničenim unosom kalorija pokazali su povoljnije promjene dijastoličkog krvnog pritiskom i lipoproteina visoke gustoće (HDL) kolesterola. No primijetili su da mnoge od tih procjena kardiometaboličkih promjena nisu bile precizne i da su u konačnici dale neuvjerljive rezultate.

„Dnevna restrikcija kalorija je najčešće korištena strategija mršavljenja“, rekla je Victoria A. Catenacci profesorica na Odjelu za endokrinologiju, metabolizam i dijabetes na Sveučilištu Colorado Anschutz Medical Campus i prva autorica ove studije za Medical News Today.

„Međutim, pridržavanje strategije prema kojoj se kalorije ograničavaju svaki dan predstavlja izazov za mnoge ljude“, primijetila je Catenacci.

Komentari

Оставите први коментар

Sport

Ai Novinar

Spreman za slušanje

Zdravo, tu sam da pomognem. Pritisnite mikrofon i recite mi šta vam treba.

AI generisan glas, nije ljudski operater.